neljapäev, 17. september 2015

Esimest korda kooli :)/:(

Tere jälle :) Nii tore et keegi veel viitsib seda lehekülge siin vahelduseks külastada ja väga tore on ka saada tagasisidet ja positiivseid kommentaare. Need teevad tuju kohe rõõmsaks :D
Enne seda, kui räägin kooli minekust on mul ka mõned pildid ja laused oma nädalavahetuse kohta. Laupäeval käisin ma esimest korda nö „turistina“ Zürich’is ja tuleb välja, et Zürich on ikka väga ilus linn. Eelnevatel kordadel, kui ma seal olen käinud,, olen ma alati olnud mingis kindlas punktis midagi tegemas ja väga ringi pole vaadanud. Seetõttu võtsingi ma laupäeva selleks, et tuttvuda Šveitsi suurlinnaga, mis asub minu kodust kõigest 20 km kaugusel. Sinna jõudes peatus minu rong platvormil number 42 ja neid platforme on seal rongijaamas veel palju rohkem. Linnas kõndisin ma lihtsalt ringi ja vaatasin imeilusa arhidektuuriga vanalinna maju ja ka vaadet järvele, mille taustal paistsid alpid. Zürich oli ikka üks suurepärane linn.







Pearongijaam Zürichis

 Esimene kohvi siin oldud aja jooksul

Minu rong koos platvorm number 42'ga

Pühapäeval ma palju ei teinud aga kuna kord päevas võiks ikka kodust välja saada siis käisime perega hostvenna jalgpallimatši vaatamas. Mang toimus meie oma linnas nii et väga kaugele minema ei pidanud. Kuna see linn kus ma elan, on suhteliselt väike, siis on iga kohalikku jalgpallitiimi kodumäng (isegi noortetiimi) omamoodi sündmus. Kohal oli ka toitlustustelk kust sai nii süüa kui ka grillvorste (Bratwurste) osta. Ostsime ka perega endale kõik ühe Bratwursti ja siin nad ei anna sulle seda mitte taldriku ja lisandiga vaid salvrättiku sisse rulllituna käte vahele. Kui hästi läheb, siis saad viilu saia ka ja siis saia peale saad soovi korral panna kas siis ketšupit või sinepit. Vorst iseenesest oli hea aga serveerimisviis mulle küll meelepärane ei olnud, sest tulikuumalt grillit tulnud vorst ei taha just kõige parema meelega käes püsida(kuum on :D). Jalgpallimatš lõppes meie linna jaoks hästi ja lõppskoor oli lausa 13:1!!

Kuna ekraan on vana, siis näitab ta ainult ühekohalisi numbreid. Tegelik seis oli ikka 13:1


Esmaspäeval ootas mind ees minek kooli. Olin hoomikul nii ärevuses kui ka hirmus, et äkki keegi ei tahagi minuga rääkida ja et ma ei saa mitte midagi aru, kus mida tegema peab. Mind lohutas teadmine, et terve minu klass on üksteist teadnud vähem kui kuu aega ja seetõttu on sissesulandumine veidi kergem. Kooli minnes kohtusin ma kõigepealt kooli vahetusõpilaste koordinaatoriga, kes näitas mulle kooli ja hiljem juhatas mind mu klassi juurde. Minu kool koosneb kolmest õppehoonest ja kolmest võimlast. Seega on see palju suurem kui ma Eestis harjunud olen. Õpilasi on koolis umbes 850 ja nad on vanuses 15-20. Klass on mul ka väga tore ja praegu hakkab juba vaikselt välja kujunema, kellega on mul parem suhelda ja kellega ei klapi hästi :) Koolis olevad ained on suhteliselt samad kui Eestis ja koolipäeva ülesehitus on ka sarnane. Õppeainete koha pealt olen ma tähele pannud, et päris mitmes aines on nad meist maas aga samas õpitavad asjad on ikkagi samad nii et praegu veel koolis õnneks raske pole olnud. Endalegi üllatuseks saan ma tundides olles üsnagi palju aru, kui õpetajad saksa keeles räägvad. Ise neile küll veel saksa keeles väga vastata ei oska aga vähemalt ma tean, mida tegema peab. Kooli puhul on vee huvitavad ka söögivahetunnid, kus jaguneb klass umbes kaheks. Pool klassi ostab süüa kooli kohvikust ja teine pool soojendab kodust kaasa võetud toitu. Üks lõuna maksab kohvikus 8.50 franki ja seetõttu eelistavad paljud toidu kodust kaasa võtta ja seda kohapeal soojendada. Soojendamiseks on meil koolis kahes majas mikrolaineahud ja kokku on neid kooli peale 12 tükki. Praegu on meil koolis ka veel pitsanädal, mis toimub umbes 6 korda aastas. See tähendab, et selle nädala jooksul saad sa endale koolis ise lõunaks pitsa teha. Selle jaoks pead sa kohvikust endale pitsapõhja ostma ja siis saad sa laua taga sinna peale nii palju asju panna kui ise tahad. Põhikate on kõigil muidugi juust, mida on ikka vähemalt poole rohkem kui teisi asju kokku. Kui pitsa on valmis tehtud, siis tuleb ta panna mingi lindi peale, kus pitsat soojendadatke ja lindi pealt maha tules on sul valmis ahjusoe ja juustune pitsa :) Teised on juba öelnud mulle, et pitsanädalad on väga populaarsed meie koolis. 
Meie koolis on see aasta 10 vahetusõpilast :)

Jalgrattaparkla kooli keldris

Kõige varasemad tunnid algavad juba kell 7.35 hommikul nii et äratus peab ka varane olema 
Ma loodan, et kõigil läheb seal Eestimaal ka hästi ja väga tore on saada Eestist snäppe või lihtsalt sõnumeid. (tuju on kõhe nende pärast rõõmus:D). Suur aitäh et keegi viitsib ka seda blogi lugeda ja ma üritan siia ikka vähemalt iga kahe nädala tagant midagi kirjutada :)

2 kommentaari:

  1. kuidas selle shokolaadiga ikkagi on? kas seal välismaa oma kah süüakse või ollakse riigitruud?

    VastaKustuta