teisipäev, 8. detsember 2015

Christchindlimärt ja Samichlaus

Hei hei :)
No jälle juhtus kuidagi nii, et peaaegu kuu aega on viimasest postitusest mööda läinud, aga samas on tunne, nagu alles eelmine nädal oleks midagi kirjutanud. Ise mõtlesin ka selle peale siin natuke, ja jõudsin järeldusele, et minu igapäevased tegevused siin on nii rutiinseks muutunud, et ei taha kedagi nendest kirjutamisega tüüdata :) Ka kõik siinse elu juurde kuuluvad traditsioonid/veidrused hakkavad mulle täiesti normaalsed tunduma, Välja arvatud need mäed, mida ma peaaegu iga hommik kooli sõites rongi pealt näen!!!
No kuidas saab ära harjuda sellega, et näed nii kõrged mägesid kogu aeg oma silmaga(tean, et nad tegelikult päris kaugel, aga vähemalt on olemas) :D

Sellel nädalalõpul toimus meie linnas Šveitsi suurim Christchindlimärt ehk üks väga suur jõululaat. Selle raames olid kõik minu kodulinna vanalinna tänavad täidetud inimeste ja müügiputkadega. Laat kestis neli päeva ja terve selle aja jooksul oli linn paksult rahvast täis. Kohale tuldi ka Itaaliast ja Saksamaalt, ning hiljem ütles Hostema mulle, et sellel aastal käis laadal umbes 110 bussitäit(Saksamaalt ja Itaaliast) inimesi, pluss veel need, kes tulid autode ja rongidega. Võib öelda, et neli päeva järjestikku oli meie linn elu täis :) Ise käisin ma sellel laadal kahel päeval, ja mõlemal korral oli linnas nii palju inimesi, et raske oli ringi liikuda :D



Lasteloomaaed!!! Sain ka laada raames teada, et minu kodust umbes viie minuti kaugusel kasvavad paar laamat, nad on üliarmsad :)

Leidin ka tegelikult ühe tänava, mis oli peaaegu tühi, aga sellepärast, et see jäi täpselt välja laadaalast.

Ja kohe esimesel päeval õnnestus mul ka näha/kuulata esinemas alpisarve ansablit, kelle muusika taustal esines ka mees Šveitsi lipuga, seda väga osavalt lehvitades ja vahepeal ka õku visates ning demonstratiivselt kinni püüdes :)

Sellel pühapäeval(alati 6. detsembril) oli ka teine tähtpäev ehk Saint Nicholas'i päev. Viienda detsembri õhtul panevad alati kõik inimesed(ka täiskasvanud) oma ühe saapa ukse taha ja siis öösel tuleb Samichlaus, kes täidab sinu saapa pähklite, šokolaadi ja mandariinidega. Samichlaus on meie mõistes põhimõtteliselt jõuuvana, sest kui sa teda kohtad, siis tuleb kingikoti saamiseks lugeda luuletust. Samuti on tal kaasas ka Schmutzli, kes on siis mustadesse riietesse riietunud ja musta nahaga päkapikk. Tal on ka alati kaasas raamat laste nimedega, kes on olnud head/halvad ja halvad lapsed saavad nagu Eestiski vitsa. Ning Samichlaus ei reisi mitte põhjapõtradega, vaid tal on eesel, kes tema rasket kotti vedada aitab :)
(See ei ole minu pilt, kuskilt google'st leidsin. Sellist lund meil ka ei ole :'( Aga ühe korra oen ikka vähemalt siin Šveitsis lume ka ära näinud, plus kõik mäed on juba lumega kaetud ja nii-nii ilus on)

Loodan, et teil läheb ka kõik hästi, ja järgmise postitusega ürita ma jällegi varem hakkama saada kui kuu aja pärast :)
Ps. Täna sai mul juba täis 4 kuud!! Šveitsi saabumisest. Täiesti uskumatu, kui kiiresti see aeg sii lendab :D
Ilusat jõuluaega, Brita Kärt



2 kommentaari:

  1. Kui praegu see Samichlaus juba ära käis, kes siis jõulude ajal tuleb ja kingitusi toob? Sama mees teist korda uuesti?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jõulude ajal käib meil külas Christchind ehk jeesuslaps, kes jätab 24. detsembril kingutused kuuse alla, et me saaksime neid siis õhtul avada :)

      Kustuta