laupäev, 20. veebruar 2016

Fasnacht ja suusatamine :D

Hei-hei :)

Nagu ma eelmises postituseski kirjutasin, siis vaheaja teises pooles oli plaanis suusatama minna. Seda ma ka tegin, aga kahjuk suutsin ma selleks valida vaheaja ainukese päeva, millal sadas, nii et väga palju pilte sealt tõesti tulnud. Suusatamas käisin ma Arvid'g(VÕP Rootsist) kes elab seal suusakeskuse kõrval kohe, nii et võibolla satun veel mõni kord temaga suusatama. Kuna terve päev sadas seal lund ja tuuline oli ka, siis mäe tipus me väga ei suusatanud. Küll aga avastasime me, et kui minna selle nõlva peale, mis suundub täitsa mäe algusesse(alla), siis seal on puud ja tuul on peaaegu olematu. Lumesaju tõttu olid ka kõik raja kõrvalised alad pehmet lund täis, nii et me saime nautida mõnusat värskes lumes off-piste suusatamise :)




Järgmisel päeval oli mul äratus juba kell 02.45, et siis kell 5 hommikul Luzern'is olla. Seal toimus Fasnacht'i avaparaad ehk Morgestraich. Fasnacht on siinne karneval, mis lõppeb vastlapäeval ja valmistab ette inimesi paastuajaks. Seda, miks see juba kell 5 hommikul toimuma peab, ei ole keegi veel mulle öelda osanud :D Luzern'is käisin ma oma hostemaga ja see oli kindlasti üks väga omamoodi kogemus, mida Eestis läbi elada ei saaks. Selleks ajaks, kui me Luzern'i jõudsime oli linn juba paksult inimesi täis, kellel kõigil olid erinevad kostüümid seljas ja tänavatel oli isegi natuke raske liikuda(me saabusime umbes 04.25). Kell 04.50 pandi linnas kõik tuled kustu ja inimesed pöörasid pilgud järvele, kust vaatasime siis paadi tulekut. Paat oli täis põlevad tõrvikud ja täpselt kell 4 jõudis see sadamasse. Sellega sai ka alguse karneval. Järsku hakkasid kõik linnas olevad Guggenmusik ehk tänavamuusika grupid kõvasti mängima ja pidu võis alata. Guggenmusik'ud mängivad puhkpille ja trumme, ning käivad nendega gruppides mööda linna ringi.










Vaheaja lõpetuseks tegime me Christine'iga(VÕP USA'st) veel väikese sleepover'i tema juures. Laupäeva hommikul käisime me tema hostperega tema linnas elavaid laamasid vaatamas ja nad olid nii-nii armsad :D


Neil oli ka üks kass, kes oli ära unustanud, kuidas kassid käituvad :D




Kunagi ammu ammu oli seal linnas kindlus, ning see kivi on ainuke osa, mis veel alles on :)

Ja mina oma loomulikus olekus :D

Vahepeal oli ka selline tore tähtpäev nagu vastlapäev, nii et selle puhul tegin ma oma perele vastlakukleid. Ja siis veel kaks pilti minu igapäevaelust :)





Eelmisel nädalavahetusel õnnestus mul veel ühe korra suusatamas käia ja seekord siis Yasmine'ga. Suusatamas käisime me Flumserberg'i suusakeskuses ja selle eripäraks oli see, et kuna ta oli nii madal siis oli ta puudega kaetud ja me saime ka puude vahel sõita :) Ka seal olid lumeolid superhead ning seetõttu saime me nautida pehme lume sees sõitu, mis kohati toimus rajalt väljas.






Sellel esmaspäeval(pühapeva öösel) algas Fasnacht ka Basel'is. Šveitsis on kaks linna, kus Fasnacht on suur traditsioon ja Basel'is toimub see alati 1,5 nädalat peale Luzern'i oma. Ka sellel korral võtsime me osa Morgestraich'ist, mis Basel'is toimub juba kell 4 hommikul. Sinna pidin ma minema 3 rongiga, mis tähendas, et ma jõudsin kohale juba kell 01.30. Õnneks olid Gabi(VÕP Leedust) ja Andreea(VÕP Rumeeniast) juba seal, nii et üksi ma ootama ei pidanud. Kell 3 hakkasime me kesklinna jalutama ja täpselt kell 04.00 läks linn pimedaks ja muusika algas. Suurim erinevus Basel'i ja Luzern'i vahel on see, et Basel'is on ainult muusikutel kostüümid seljas, Luzern'is on need aga kõigil. teine erinevus on see, et Basel'i muusikud mängivad trumme ja pikoloflööte, mis tekitavad linnas hoois teistsuguse meeleolu kui Luzern'is.


Vasakul Andreea, keskel Gabi :)




Basel'i rongijaam



Ja Basel niisama ilus olemas :D


Võrdluseks panin ka kaks videot kahest karnevalist, kust on kuulda nende erinevust :D
A ja vahepeal möödus 6!! kuud minu siiatulekust. Nüüd ainult 4 kuud jäänud :(

Tsauki,
Brita Kärt

4 kommentaari:

  1. No sul seal nii tore olemine, et ei tea kas tahadki tagasi tulla. Väga tore lugemine, ootan järgmisi postitusi. Muide meil nüüd ka väheke lörtsi jälle maas, aga suusatada sellel kahjuks ei saa. Meeli

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kuule hakkasin küll siin juba mõtlema, et kas tahangi tagasi tulla :D Aga loodetavasti tuleb teil ka rohkem lund maha ja saate ka natuke talvespordiga tegeleda :)

      Kustuta
  2. tere Britake! otsisin pingsalt, aga ei näinud, milline imepärane kostüüm Sinul seljas oli? Kas oled juba selgusele saanud, miks kogu triangel keset ööd peab toimuma?
    Raili

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere tere :D Kuna meil hostemaga tuli alles päev enne esimese karnevali toimumist mõte minna, siis kostüüme meil seal seljas ei olnud ning sellel teisel karnevalil ei ole lubatud kostüümidega käia. Ja olen siin vahepeal veel inimestelt selle kellaaja koha küsinud ning ikka veel ei tea keegi miks see ni vara on :)

      Kustuta