laupäev, 16. jaanuar 2016

YFU SUUSALAAGER!!! Ja natuke ka eelmist aastat :)

Head uut aastat!!

Ma tean, et aastavahetusest on päris pikk aeg möödas juba, aga vahepeal pole kuidagi arvuti taha sattunud, nii et nüüd üritan kirja panna, mis vahepeal kõik toimunud on.

Nagu ma eelmises postituseski kirjutasin, oli meil plaan perega veel üks kord suusatama minna, ja seda me ka tegime. Seekord käisime suusatamas Melchsee-Frutt suusakeskuses, mis ei olnud küll nii kõrgete tippudega, kui eelmine koht, kuid siiski superilusa vaatega ja väga heade lumeoludega. Meie õnneks oli ka sel päeval ilm superilus mägedes ja me saime ilusat vaadet nautida :D




Mõlemal korral suusatama minnes ostsime perega Schrorle'd ehk õunalimonaadi ja ma üritasin nendest reklaampilte teha :)

Aastavahetust tähistasin ma perega kodus, ja meil oli külas Yasmine oma perega. Vana aasta viimase päeva hommikul käisime me nendega ka Zürichis sisemägironimas. Napilt enne uut aastat liitusid meiega veel ühed peresõbrad, nii et aastavahetusel oli meil majas 16 inimest, kellest 9 olid alaealised vanusevahemikus 13-17. Ja minulegi üllatuseks on ka siin traditsiooniks vaadata kogu perega vanaaastaõhtul saadet Õhtusöök ühele :)

Sellest, mis siin toimus, ei ole mul kahjuks ühtegi pilti :(

Uue aasta alguses oli mul veel 3 päeva vaheaega ja pärast seda tuli jälle kooli minna. Selle aja jooksul õnnestus mul veel üks kord IKEAs käia, seekord siis oma hostperega. Juba 4. jaanuaril algas mul kool, aga õnneks ei pidanud ma kaia koolis käima, sest juba 10. jaanuaril algas mul YFU SUUSALAAGER!!!

YFU Suusalaager ja sellega koos toimuv MOS (Midyear orientation seminar) on üks kolmest kohustuslikust YFU laagrist minu vahetusaasta jooksul (Tglt suusalaager ei ole kohustuslik, aga sellegipoolest olid kõik seal kohal). Suusalaagri esimesel päeval toimus seminari osa, kus me olime väiksemates gruppides(samad, mis PAOl) ja rääkisime kõigest oma muredest, rõõmudest, imelikest juhtumisest jne. Aga juba esmaspäeva hommikul oli meil aeg suunduda suusarajale. Suusatamine toimus väiksemates gruppides, mis olid moodustatud erinevate tasemete järgi(enne minekut pidime kõik ütlema, mis tasemel me suustame). Esimene päev suusatamist toimus suhteliselt suurtes gruppides, et vabatahtlikud saaksid täpselt aru, mis tasemel me oleme.

Meie seminari grupp ja ka laagri parim grupp :)
(pildil ka Igor, YFU Šveitsi maskott)

Aga juba teisele päeval jagati meid väiksematesse gruppidesse, mille koosseis jäi enam-vähem samaks nädala lõpuni. Grupid olid jagatud umbes neljaks tasemeks: täitsa algajad, natuke kogemust, oskajad ja profid. Meie grupp jäi täpselt oskajate ja proffide vahele. Kuigi grupid jäid enam-vähem samaks, siis vabatahtlikud, kes gruppi juhtisid, muutusid iga päev. Teise päeva vabatahtlikud õpetasid meile näiteks palju freestyle suusatrikke, samal ajal kui ülejäänud vabatahtlikud üritasid meile rohkem klassikalisi suusatehnikaid õpetada(näiteks carving ja lühikeste pööretega sõitmine).

Meie suusagrupp, tuntud ka kui grupp Šampinjon :D

Selline vaade avanes meile suusakeskuse kõrgeimast punktist viimasel päeval. Päev varem oli seal ainult halli massi näha ja kahel esimesel päeval oli see koht suure tuule tõttu üldse suletud :)


Ainult lahedad inimesed(ehk siis terve laager) said kiivri peale kummikaru

Ühel päeval õnnestus meil gondliga alla tulles ka mägesd näha

Igapäevane vaade nägi välja enam-vähem selline, pluss lumi sadas ja tuule kiirus oli tormivääriline. Ehk siis ilmaga meil selles laagris väga hästi ei läinud :(

Viimane õhtu oli nagu ikka laagritele kohane natuke eriline. Õhtu algas meie laagrimajas õhtusöögiga ja ka õhtuste auhindade jagamisega. Näiteks sai meie seminarigrupp parima grupi auhinna ja samuti jagati ka auhindu erinevate naljakate juhtumiste eest suusamäel. Auhinnad olid kõik vabatahtlike poolt ja täiesti igast kategooriast, millele sa mõelda oskad. See osa õhtust on ka minu jaoks üks kõige armsamaid hetki sellest ajast, kui ma YFUga tuttavaks sain, sest vabatahtlikud tegid mulle koos auhinna selle eest, et ma nende arvates kogu aeg (liiga) rõõmus olin.

YFU vabatahtlikud on kõige paremad inimesed maailmas!!!

Peale auhindade jagamist tuli aga aeg üllatuseks(kõigile v.a. eestlastele, sest eestlased juba teadsid üllatust eelmisest aastast). Meie NECid(National event coordinator ehk need, kes olid vastutavad laagri toimumise eest) teatasid, et laagri lõpetamise põhiosa ei toimugi mitte laagrimajas, vaid hoopis plub'is(see oli klubi ja pubi koos; club+pub=plub). Peale õhtuse programmi lõppu anti kõigile pool tundi aega, et siis kell 10 klubis olla. Sellest, mis seal toimus, ei ole palju kirjutada peale selle, et tantsupõrand oli terve õhtu hõivatud :)

Reede hommikul oli hommikusöök tavapärasest lausa 2 tundi hiljem, et kõik saaksid vähemalt mingil määral välja puhata. Juba enne hommikusööki algas aga kõigil suur paanika pakkimise pärast, sest hommikusöögi ajaks pidid kõik kohvrid õues valmis olema. Peale hommikusööki algas kõik koos maja koristamine. Kui PAOl sai meie grupp kõige lihtsama ülesande, siis seekord oli olukord vastupidine. Meie ülesandeks oli kanda kõik laagris olnud asjad teiselt korruselt keldrisse, ja peale seda autosse, ning neid asju ei olnud just vähe(auto pidi kolm korda edasi-tagasi sõitma, et kõik asjad ära saada). Kui maja oli koristatud, suundusime me kõik koos rongijaama, et siis hüvasti jätta ja kodu poole suunduda. Nii nagu ikka, oli meil suur kalliring ja asi muutus natuke kurvaks, sest paljusi inimesi ei näe nüüd päris pikka aega :(

Igor aitamas maja koristamisel :)

Kui mina sain auhinna rõõmus olemise eest, siis Matthias(keskel) sai auhinna selle eest, et ta oli kogu aeg torisev :D

Anthea ehk parim Group Leader :)

Ja parim seltskond kellega laagris olla

Nagu viimaselt pildilt näha, siis tundub ilm päris ilus. Seda oli ta kahjuks ainult sellel päeval kui me lahkusime. Ülejäänud laagri jooksul meil päikest näha ei õnnestunud :(

See laager läheb jällegi kirja, kui üks paremaid elamus minu vahetusaasta jooksul ja ma loodan et sellised momente on veel palju tulemas :D

Tschüss,
Brita Kärt

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar